May 4, 2008

MiA LeS??

masih aku ingat soalan ni...klu tak silap dlm thn 2004/2005...pertanyaan yg diutarakan oleh orang yang aku sendiri aku tak sangka..my sister..jawapan aku hanya satu jer..'mu pilih nok aku kata mu gilo ko bodoh'..bukan nak salahkan dia..masa tu aku memang rapat nga bestfren aku..yela, name lagi bestfren..ke mana saja bersama-sama..kebetulan kami sama-sama takde boyfren..entahla,kawan-kawan aku bukan jenis suka ber'couple'..nak buat camne..=)..
itu cerita aku..bestfren aku pun kena gak..klu tak silap masa aku kat ipsah..2006..satu ari dia mengadu kat aku..tension orang duk pandang slek kat dia..kata dia les..member2 baik dia satu class plak tu..mula-mula tergelak gak aku..yela,org da buat baik boleh dia cakap lesbian..tapi tindakan bestfren aku ni yang paling aku bangga..dia explain kat orang yang rapat nga dia jer..yang len tu insyaALLAH akan tau sendiri..dulu masa zaman sekolah bestfren aku selalu gak kena kacau nga seorang les..camne cite leh jadi camtu???aku sendiri taktau..tapi nasib baik les tu pindah sekolah...
skang da takde lagi persoalan yang menggelikan ni..aku dengar pun tumpang geli..hehehe..
arap 'dia' pun dapat tangani semua ini..bukan hanya berpeluk tubuh..seolah-olah mengiakan segalanyer..aku memang tak percaya bila dgr..tapi cara 'dia' seolah-olah mau aku percaya..bukan isu itu yang menjadi permasalahan..tapi tindak tanduk kita akan dinilai..
-----------------------------------------------------
kebanyakan orang akan menghabiskan masa dan tenaga memikirkan masalah bukan cuba untuk menyelesaikan

1 comment:

eza-za said...

salam..
terkejut chek baca tajuk tu..
biar betul..heheee...
takpe mia..
yg penting kt xwat sume benda tu huhuuu...nauzzubillah..

'sesuatu yg d redhai ALLAH ttp tidak d redhai manusia lame2..akan d redhai manusia jgk..sesuatu yg d redhai manusia ttp tidak d redhai ALLAH,akhirnya akan tidak d redhai manudia jgk'

same2 kt renungkan..