May 26, 2008

PISMK_OUM



Dr.Baha[penyelaras] semasa anugerah PhD

PISMK_OUM Pengajian Melayu..[sentiasa bersama]
..
ni la kami..masih mentah, cam budak2, sentiasa hepi..tapi disebaliknya tersirat 1001 kenangan pahit dan manis yang terpaksa kami tempuhi sebagai pelatih PISMK-OUM Pengajian Melayu..
kami terpaksa berdepan dengan MQA yang kurang yakin dengan kemampuan OUM untuk menganugerahkan ijazah..impaknya terlalu besar bagi kami..MQA telah membuka mata semua lecturer dan junior2 tentang kehadiran kami di IPSAH..
jika sebelum ini, kami sering dipinggirkan dari terlibat dalam sebarang aktiviti maktab..malah opsyen kami macam tidak wujud ditambah lagi dengan kelas terapung yang sangat menyakitkan hati..
setelah tahun ketiga kami di sini, akhirnya IPSAH terpaksa mengembleng tenaga untuk kami..menyediakan pelbagai kemudahan termasuk bilik operasi OUM, kelas tetap dan mula bersama kami berjuang untuk mendapat pengiktirafan dari MQA..
masih terbayang ayat dari junior yang menusuk kalbu..katanya kami ini sombong, berpuak2, buat muka tak puas hati, berlagak...
rasa nak cepuk jer budak tu..dari luaran memang mia ngaku kami sentiasa bersama..tapi bak kata pepatah 'tak kenal maka tak cinta'...sekurang-kurangnya kami tak pernah buat hal dengan HEP, tunjuk contoh tak baik kat junior...
--yang indah itu bahasa--

1 comment:

CeLiNe said...

aiyoyo, i dun like MQA so much..membazir duit dan masa orang je..